Page 239 - EDUCAÇÃO MÉDICA E SAÚDE - A Mudança é Possível!
P. 239

TANCREDI, F. B.  Improving health services and health profession education through
            community partnership.  Changing Medical Education, n.8, p.19-20, dec. 1995a.
         TANCREDI, F. B.  Institucionalização e sustentabilidade: desafios permanentes dos UNI.
            Divulgação em Saúde para Debate, n. 11, p.5-10, set. 1995b.
         TANCREDI, F. B.  Quatorze diferenças entre Projetos IDA e UNI.  Uniletter, v.1, n.2, 1995c.
         TANCREDI, F. B.  IDA e a reorganização das práticas sanitárias. Salvador, 1995d.  13p.
            mimeo.
         TANCREDI, F. B.; KISIL, M.  A estrutura do planejamento.  In: KISIL, M.;  CHAVES, M. M.
            Programa UNI: Uma Nova Iniciativa na Educação dos Profissionais da Saúde.  Battle
            Creek: Fundação W. K. Kellogg, 1994.  Cap.7, p.69-85.
         TEIXEIRA, C. F.; PAIM, J. S.  Política de formação de recursos humanos em saúde: conjuntura
            e perspectivas.  Divulgação em Saúde para Debate, n.12, p.19-23, jul.1996.
         TERRIS, M.  Análisis de la diferencia entre epidemiologia y epidemiologia clínica. Rev. Fac.
            Nac. de Salud Publica, Colombia, v. 12, n. 2, 1995.
         TESTA, M.  Pensar em saúde.  Porto Alegre: Artes Médicas, 1992.  226p.
         TURINI, B.; BADUY, R. S.  Desenvolvimento comunitário: reflexões sobre o papel do
            Prouni-LD.  Londrina, 1997. 14p.  mimeo.
         UDUAL.  I Reunión del Consejo Directivo de ALAFEM realizada em Santiago em 29 e 30 de
            outubro de 1984.  Universidades, v.98, p.250-253, 1984.
         UDUAL.  La Universidad Latinoamericana y la Salud de la población.  Informe de los
            nucleos latinoamericanos.  Caracas, 1991. 343p.
         UNIVERSIDADE ESTADUAL DE LONDRINA.  Novo currículo do curso de medicina.
            Londrina, 1997.  43p.  mimeo.
         VENTURELLI, J.  Educación Médica: nuevos enfoques, metas y métodos.  Washington:
            OPS, 1997.  295p.  (Série Paltex Salud y Sociedad 2000, n.5).
         VIDAL, C. A.; QUIÑONES, J.  Integración docente-assistencial.  Educación Médica y Salud,
            v.20, n.1, p.1-25, 1986.
         WALT, G.; GILSON, L.  Reforming the health sector in developing countries: the central role
            of policy analysis.  Health Policy and Planning, v.9, n.4, p.353-370, 1994.
         WILKERSON, L.  Book review.  Newsletter, n.21, 1994.
         WORLD HEALTH ORGANIZATION.  A network of community-oriented educational
            institutions for health sciences: report of the inaugural meeting held in Kingston,
            Jamaica, from 4 to 8 June 1979.  Geneva, 1979.  17p.  (HMD/79.4).
         WORLD HEALTH ORGANIZATION.  Changing Medical Education and Practice: an
            agenda for action.  Geneva, 1991.  (WHO/EDUC/91.200).
         WORLD HEALTH ORGANIZATION.  Doctors for health.  A WHO global strategy for
            changing medical education and medical practice for health for all.  Geneva,
            1996.  (WHO/HRH/96.1).


 210                                    211
   234   235   236   237   238   239   240   241   242