Page 230 - EDUCAÇÃO MÉDICA E SAÚDE - A Mudança é Possível!
P. 230
ASSOCIATION OF AMERICAN MEDICAL COLLEGES. The objectives of undergraduate
medical education, eight revision, 1953. Journal of Medical Education, v.28, n.3,
p.57-59, 1994.
AYERS, W. R. International fellowship in medical education. Changing: Medical Education
and Medical Practice, n.11, p.22-23, jun. 1997.
BARATA, R. B. Epidemiologia clínica: nova ideologia médica? Cadernos de Saúde Pública,
Rio de Janeiro, v.12, n.4, p.550-560, 1996.
BARROWS, H. S. The problems and responsibilities of leadership in educational innovation.
Newsletter, n.27, 1997.
BARTOSZECK, A. Promovendo a aprendizagem de ciências médicas básicas (neurofisiologia)
por resolução de problemas (PBL). Revista Brasileira de Educação Médica, v.20,
n.2/3, p.13-17, maio/dez. 1996.
BELACIANO, M. I. O SUS deve aceitar este desafio: elaborar proposições para a formação
e capacitação de recursos humanos em saúde. Divulgação em Saúde para Debate,
n.12, p.29-33, jul.1996.
BELMARTINO, S. et al. Corporación médica y poder en salud: Argentina, 1920-1945.
Rosario: Cess, 1988.
BERBEL, N. A. N. Currículo médico e compromisso social. Divulgação em Saúde para
Debate, n.9, p.59-64, 1994.
BERLINGUER, G. Questões de vida: ética, ciências, saúde. Salvador: APCE, 1991. 218p.
BID. Acceso equitativo a los servicios básicos de salud: hacia una agenda regional para
la reforma del sector salud. Washington, 1995. 22p. mimeo.
BODSTEIN, R. C. Ciências sociais e saúde coletiva: novas questões, novas abordagens.
Cadernos de Saúde Pública, v.8, n.2, p.140-148, 1992.
BOELEN, C. Educação médica. Miami, setembro 1997. Entrevista concedida a Marcio
José de Almeida.
BOELEN, C. Interlinking medical practice and medical education: prospects for international
action. Medical Education, v.28, suppl.1, p.82-85, 1994.
BOELEN, C. The five star doctor. Changing Medical Education Practice. n.3, p.1, jun.
1993.
BOELEN, C. et al. Developing protocols for change in medical education: report.
Geneva: WHO, 1995. 32p. (WHO/HRH/95.5).
BOELEN, C. et al. Towards the assessment of quality in medical education. Geneva:
WHO, 1992. 34p. (WHO/HRH/92.7)
BOELEN, C.; HECK, J. E. Defining and measuring the social accountability of medical
schools. Geneva: WHO, 1995. 31p. (WHO/HRH/95.7).
BOK, D. Needed: a new way to train doctors. In: SCHMIDT, H.G. et al. New directions
for medical education: problem-based learning and community-oriented medical
education. New York Springer-Verlag, 1989. Cap.2, p.17-38.
BOTOMÉ, S. P. Pesquisa alienada e ensino alienante: o equívoco da extensão universitária.
Petrópolis: Vozes, 1996. 248p.
202 203